Известие

Collapse
No announcement yet.

Електричарско питане

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Електричарско питане

    Знаете халогенките на 156 се вкл/изкл през реле.
    Когато изкл.от контакт те изгасват и после, като запалите те не светят, защото релето е нормално отворено.
    Въпросът ми е,
    Къде се намира това реле?
    Как да го направя нормално затворено?

    За да си сложа едни дневни лед на мястото на халогенките и да нямам грижи...
    sigpic156 SW 2001 бивша.

  • #2
    Едно реле има нормално отворени и нормално затворени контакти когато на намотката му не е подадено напрежение.Когато му подадеш напрежение през бутон, то се самозадържа през някой от нормално отворените контакти независимо че вече си отпуснал бутона.При връщане на ключа на запалването тази блокировка се разпада поради отнемане на напрежението върху намотката на релето и така минава в изходно състояние.В случая можеш да вържеш дневните към нормално затворения контакт и би трябвало като завъртиш контактния ключ да светнат дневните.Ще изгасват когато включиш халогените.Това при положение че контактния ключ през друго реле прекъсва силовотозахранване на релето за халогените за мъгла, в противен случай дневните ще светят и при изваден ключ което не ежелателно.Това по обща култура, в действителност нека по-запознатите с ел. инсталацията на колата да кажат как е изпълнена и дали е възможно просто да се прикачиш към някой нормално затворен контакт на въпросното реле.
    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

    Comment


    • #3
      Сложи си един модул за фарове и не се занимаваи с глупости.Н с халогените е малко на кантар работата пред полицаите,по добре е дългите да светят на 30%
      Lancia Lybra 2,4jtd 10V 103kw++

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от viktorsterev Покажи съобщение
        Сложи си един модул за фарове и не се занимаваи с глупости.Н с халогените е малко на кантар работата пред полицаите,по добре е дългите да светят на 30%
        Ок, какъв е тоя модул? пусни някой линк...


        dimitar_vd62, това е ясно, ама не го знам къде се намира това реле.
        Last edited by ALFonsOlder; d.m.y г., 22:39.
        sigpic156 SW 2001 бивша.

        Comment


        • #5
          Аз ползвам модул от Елимекс, 13 лева струва и работи без грешка.
          Свързан към дългите.

          http://www.elimex.bg/product/106921/...mobil-drl.html
          156 2.0TS

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от viktorsterev Покажи съобщение
            Сложи си един модул за фарове и не се занимаваи с глупости.Н с халогените е малко на кантар работата пред полицаите,по добре е дългите да светят на 30%
            Извинявам се ако някой се почувства засегнат, но това със светещите на 30% дълги светлини е поредната българска "хитрост". В правилника ясно пише какво е дневна светлина и къде може да се намира. И това че КАТ не глобява тези дето си мислят че не пречи да ти светят в очите с уж намалени дълги е същото като неглобяването на каращите в насрещното и спирането на ъгъла на кръстовищата
            Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
            Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
            Peugeot 508 RXH 02.2013

            Comment


            • #7
              Стига с тия "поредни български хитрости".

              Не е трудно да се убедиш, че това се практикува по цял свят.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                Аз ползвам модул от Елимекс, 13 лева струва и работи без грешка.
                Свързан към дългите.

                http://www.elimex.bg/product/106921/...mobil-drl.html
                Благодаря, ама аз съм с ксенон на фаровете...

                А и понеже халгенките ми са ръждясали и изгорели, ми се искаше да ги заменя с ДРЛ.
                sigpic156 SW 2001 бивша.

                Comment


                • #9
                  Модула можеш да си го закачиш където искаш...
                  Ако искаш на късите, ако искаш на дългите, може и на халогените...

                  Аз съм с ксенон на късите, затова го закачих на дългите.
                  156 2.0TS

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Стига с тия "поредни български хитрости".

                    Не е трудно да се убедиш, че това се практикува по цял свят.
                    Ами айде убеди ме че можеш да го практикуваш в Германия, Швейцария, Австрия или Норвегия например
                    Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                    Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                    Peugeot 508 RXH 02.2013

                    Comment


                    • #11
                      Не знам до колко е фабрично,но масово Аудитата без лед светлини са точно на този принцип.Даже преди малко се разминах с една такава А4-ка.Ако е светло и слънчево не пречат,но започне ли да се стъмва леко и заслепяват,не го оспорвам дори и на 30%
                      Lancia Lybra 2,4jtd 10V 103kw++

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
                        Ами айде убеди ме че можеш да го практикуваш в Германия, Швейцария, Австрия или Норвегия например
                        Никъде не съм твърдял, че е законно повсеместно.

                        Единственото, което твърдя е, че това не е "български патент", какъвто се опитваш да го изкараш.


                        .................................................. .............

                        На въпроса на колегата:

                        Въпросното реле е J40 от схемата:



                        То се управлява от мултифункционалния модул M40. И двете се намират зад жабката.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Никъде не съм твърдял, че е законно повсеместно.

                          Единственото, което твърдя е, че това не е "български патент", какъвто се опитваш да го изкараш.


                          .................................................. .............

                          На въпроса на колегата:

                          Въпросното реле е J40 от схемата:



                          То се управлява от мултифункционалния модул M40. И двете се намират зад жабката.
                          Е това е приказка. Благодаря!

                          Ще го изнамеря и ще видя на место може ли да обърне на постоянно затворено.

                          П.п.
                          Сега ако ми кажеш и кой предпазител отговаря за него.....
                          Дано не съм бил нахален

                          ---------- Post added at 13:52 ---------- Previous post was at 13:34 ----------

                          Хммммм.... всъщност не е толкова просто (за аматьор, като мен). Тоя модул м40 ме ошашка..!

                          Представях си, ще е като при контакторите.
                          Намирам кабела за халогенката и от лявата клема (на отворените) го местя отсреща, на затворените вериги.
                          Обаче, май без електричар няма се справя
                          Last edited by ALFonsOlder; d.m.y г., 13:37.
                          sigpic156 SW 2001 бивша.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ALFonsOlder Покажи съобщение
                            П.п.
                            Сега ако ми кажеш и кой предпазител отговаря за него.....
                            Дано не съм бил нахален

                            ---------- Post added at 13:52 ---------- Previous post was at 13:34 ----------

                            Хммммм.... всъщност не е толкова просто (за аматьор, като мен). Тоя модул м40 ме ошашка..!

                            Представях си, ще е като при контакторите.
                            Намирам кабела за халогенката и от лявата клема (на отворените) го местя отсреща, на затворените вериги.
                            Обаче, май без електричар няма се справя
                            Зависи от годината на производство. Преди 02 1999 предпазителят се води B13 и се намира до самото реле.
                            След 02 1999, се води B98A и се намира на допълнителния блок с предпазители до основното табло под волана. И в двата варианта той е 15 амперов.



                            Не е сложно да го направиш и сам с малко помощ от форума.

                            Добре е да изясниш, какво точно искаш. Примерно може да се направи така, че фаровете за мъгла да се палят автоматично щом моторът заработи и да гаснат при включване на габарити (тогава ще си работят от копчето, както си е фабрично).


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
                              Ами айде убеди ме че можеш да го практикуваш в Германия, Швейцария, Австрия или Норвегия например
                              На БМВ-то ми това е заводско заложено и активирането на дневните светлини става през диагностична апаратура точно чрез дългите светлини. И да кажем в Германия това е официална практика на дилърите.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Comment

                              Working...
                              X